Hi, my name is D and this is my writings on subjects. I'm no rapscallion or anything at all. If you want to you can read my writings on subjects if you have free time. If you want to argue with me or call me names then please comment. Negative feedback is very welcome...I love dat shit. Me? I'm not even a noun, I'm a fucking verb, dude.

Friday, February 20, 2015

The Deceased Celebrities that I Miss The Most

All over the world, on the average of every 41 seconds, a celebrity leaves their mortal coil and ceases to be member of the global human community. It's a sad story, it really is. It really really is.

Death sucks. Everyone hates Death because it is universally-all-encompassingly unfair, retarded, and stupid. Dying is probably one of the top, if not the topper-most item, on a list of the worst things that can happen to a human being.

It doubly sucks when a celebrity dies because celebs are famous for the reason that they are very cool and people really like them. Like, on the other hand, when a person dies who people hate like a Gaddafi or something, nobody fucking cares because he was a fucking asshole...but when a big Celebrity Star passes on...everyone is very upset because everyone loved that shining star.

I can't even imagine what dying feels like but I bet you anything it sucks shit. It's like one moment you're all alive and bouncing around, doin' the do, slam dunkin', break-dancin', and having a blast....then the next minute...you're dead. That's some bullshit right there. That's some dumb shit is what that is. Fuck Death, yo.

I have compiled a brief list of the Deceased Celebrities that I Miss the Most and will now present it to any parties (if any) who are interested to know this.

The Most-Missed Deceased Stars of Yesteryear


Evel Knievel

Born: October 17, 1938 in Butte, Montana
Taken by the Cold Hands of Death: November 30, 2007

How'd He Get Famous? 

At the age of eight years old, Evel, attended a automotive dare-devil show presented by Joie Chitwood and he was mesmerized by the death-defying stunts he witnessed and vowed to live a life chalk-full of insane and ridiculous craziness so that everyone who ever looked at him felt the same way he felt whilst he observed Joie Chitwood as a child. 

He made it his life's work to do crazy shit with motorcycles in order to make all the people wig out and flip for no other reason than the fact that he knew in his heart that this was the correct way to live his life.

 Yo, one time Evel jumped 19 cars on his motorcycle...


"I am the Last Gladiator here in the New Rome
I go into the Arena and Compete Against Destruction
...and I WIN.

And next week I go out there and I DO IT AGAIN!

....and at this time, civilization being what it is and all,
we have very little choice about our life,
the only thing really left is a choice about our DEATH.

And mine will be....

....Glorious"

Why did he do that shit? Why did he do shit like jump over all manners of pitfalls and obstacles? Why did this man risk his life for the thrill of death? Why did he live life so full of crazy death-defying madness? Why did he not fear death? Because he lived his life like a man who didn't give a damn, like a man who did not give a fuck, like a dude who would jump over a canyon at top speed of what probably felt like a zillion miles per hour.

Why did he do that crazy-ass shit for the 69 years he was on this earth for? 

Because he wanted to.

Why did he want to? Because he felt like it. That's why.



The Macho Man Randy Savage / The Macho King Randy Savage

Born: November 15, 1952 in Columbus, Ohio
Taken by the Cold Hands of Death: May 20, 2011

How'd He Get Famous? 

Randy Savage was drafted by the St-Louis Cardinals baseball club as a youth and Randy had big dreams of being a baseball legend yet despite hitting pretty well in the minors the Macho Man never made the majors and hung up his cleats for good.

Luckily his family was in the rassling game, his father Angelo Poffo was a champion of a rasslin circuit in his youth and taught the tricks of the trade to his sons Lanny and Randy....and the rest is history.

Randy Savage had the deepest craziest voice and his trademark "ooooh yeah" and "can you dig it" was mimicked by any man/woman/child who heard it. 

Randy has the distinction of creating the most romantic event in sports history when he became the first man to marry his wife in a wrestling ring during the "match made in heaven". It occurred in 1991 and I still get tears in my eyes when watching old footage of the exquisite ceremony (narrated by Gorrilla Monsoon)...



He lived his whole life before the Nation's Eyes

This wasn't a shtick, they really got married at Summer Slam '91. The whole wide world was invited to Macho Man's / Macho King's wedding. Everyone felt like they knew him and when you know someone you always get sad when they die.
 
Randy is also famous for composing what is now regarded as the GREATEST rap album of all time,


"Oh No! Ya better watch yourself cuz I'm bad for your health
And I'm about ready to blow
Uhhh Oohh!! Now There's Gonna Be Trouble!
Oh No! Ya better watch yourself cuz I'm bad for your health
Ya feelin' the wrath of Macho
Uhhh Oohh! Now There's Gonna Be Trouble"


If I was a doctor or psychologist or a therapist or something like that and I had a patient come in complaining of fatigue, lethargy, depression, or general lameness...I'd recommend 100 cubic centimetres of this album STAT.

This album could pump up anyone, it doesn't matter who you are or what you are...this album'll make you feel wicked. Not just young hip cats but fucking old folks too.

I went to an old folks home this one time and I was very shocked to see all the oldoes just sitting in the dark and thinking about stuff and being boring. People think old people in these homes are on their last legs and the blood doesn't pump anymore in their veins but you're wrong. In the frail chassis of each elderly person beats the heart of a person who wants to flip out and do flips and do the funky chicken and get fucking crazy. These old motherfuckers just want to hot-diggity-damn set it off but they just can't find the spark that'll spark up their asses and make them lose their shit anymore. They wanna be young again, they wanna turn it up and turn it out to some Myron "Mother Fuckin" Floren like in the olden days. You think these oldoes were always old? No way, they used to fucking flip just like you do but now their brains and their hearts just lack the spark to make 'em kick out the jams and lose it, that's all....but it's still there somewhere....deep down in the bowels of their souls the need to get buck is still there.

Volunteers at old folks homes should do a test and play Macho Man's rap album and see what effect it has on their old brains. I bet you 80% of the time, even if they don't understand it at first, these old fuckers will get up and get down and smash some shit up. These old sons-of-bitches and old hoes'll fucking start launching their rockin' chairs around the crib and just plain power-slamming their pillows onto their beds and just getting fucked up and wild. All of those Oldoes n' Grannies will be back-flippin'.

Man, I think that movie the Wrestler with Mickey Rourke really sums up why Macho Man / Macho King is a serious and badass man. I love that scene in the Wrestler where like he's done wrestling and Mickey's working at the grocery store and he's like filling cups of potato salad and macaroni salad for these player-hating middle-of-the-road homogenized-pablum-pukin' yentas...and something just washes over him...and Mickey Rourke just stops cutting the meat he's slicing for this jabroni and he just SLAMS his fucking hand into the meat slicer and he starts like fucking SHOOTING FUCKING BLOOD all over the fucking place and people are all like "WHAT DA FUCK, GUY!?" and the middle-of-the-roadin' playa hatin' bozos are flippin' their wigs and going bananas looking at this guy shooting fucking blood all over the fucking grocery store.

That was cool.

If you really break it all down, aren't we all just walking this earth as mere Ultimate Maniacs, and ultimately in the end, all we really have is our precious Ultimate Maniacism...ya-know-what-I-mean?




It gets to a point where it really just doesn't matter.....





Ernest P. Worrell

Born: June 15, 1949 in Lexington Kentucky
Taken by the Cold Hands of Death: February 10, 2000

How'd He Get Famous?

Ernest was a hero to an entire generation of people on earth, a veritable champion who represented all in which was great and good in the world. Many have gone as far to call him a modern-day Jesus Christ or a modern day Mohammad. A man with no evil in his heart nor ill-will in his conscious...a true hero and role model to all the humans of earth.

The world would be a better place if we were all a little more Ernest.

Yet in 2000, our champion was taken from us. Our go-to guy, the one each and every one of us looked to for advice, hope, and wisdom was stripped from our society's desperate clutches and removed from our world. After the initial shock passed, many openly wondered what a post-Ernest Society would be like. Could a post-Ernest society function? What would the future be like in an un-brave new world without Ernest?

Society still mourns for this Ernestless World, nay, the organism of earth itself, the actual planet itself feels that a component has gone missing from its minor core, nay-nay, the entire Universe knows a piece of the puzzle which governs the entropic-ever-regenerative life-cycle of Universe is missing in this Non-Ernest Universe Scenario.

Can society, the planet, and entropic-ever-regenerative Scenario Universe cope sans Ernest? 

I fucking doubt it.



Mr. Dynamite, The Human Godfather of Soul....Mister....James Brown

Born: May 3, 1933 in Barnwell, South Carolina
Taken by the Cold Hands of Death: December 25th, 2006

(talk about Death being unfair...imagine dying on Christmas? That'd suck shit)


How'd He Get Famous? 

James Brown blew the roof off of shit houses, barn houses, church houses, farm houses, log houses, stone houses, and BRICK houses...all night long...all day long. Wham Bam, 1-2-3-4-5-6-7-8, thank you 'mam.

James Brown rocked 'til he got too HOT, he rolled 'til he got too COLD, and souled all the way home...then he brought it to the BRIDGE...yeah...take it to the BRIDGE...then rocked 'til he got too HOT, rolled 'til he got too COLD..... (Times Infinity).

 Hey let me tell ya!!
Get down with my woman, that ain't right! You hollarin' and cussin', you wanna fight!!
Don't do me no darn favor, 
I don't know karate, but I know KA-RAZY!!!! (yes he do!!)
Get ready THAT'S A FACT, Get ready you Mother for the big payback (the big payback!) 

Ka-Razy is a skill, man, that you have to hone and really work at to master. This man was Ka-Razy, he was the King of Ka-Razy, he was the longest-legged, the mackest, and the daddiest of the most soul-intensified variation of Ka-Razy that ever walked on the face of this EARTH. 

If you made a peanut-butter and jelly sandwich but instead of using butter n' jelly you used SOUL-INTENSIFIED FUNK on one side of the bread and FUNK-INTENSIFIED SOUL on the reciprocating piece of bread...you'd have yourself a James Brown sandwich!

Holy shit you guys, I've been saying the word FLIP and FLIP OUT a lot lately, and I'm pretty sure I stole that from Robert Hamburger...but in this case, when talkin' 'bout James Brown he used to LITERALLY make people FLIP OUT and do actual fucking BACK FLIPS because his SOUL INTENSITY boiled over. I watched this movie Blues Brothers once and the aforementioned Blues Bros went to church but inside the church wasn't some dude reading bible stuff...it was JAMES BROWN on the podium slammin' out some kicks and kickin' out some slams! And you know what? One of the Blues Brothers started to ACTUALLY and not exaggeratingly FLIP....check this shit out:

At around 1:50 he starts to actually FLIP OUT (sorry it's the German dubbed version)

Wow, talk about flippin out. Talk about thoroughly flippin' out. Did you guys see James Brown's funeral on TV? Talk about flippin'....it wasn't like a depressing lame funeral where like family n' friends look at a casket with a dead embalmed body whilst some bozo who've they've never met says some nice things about the "dearly departed"...no way, Jose....James Brown's funeral was like some kind of Block Party on Steroids where like thousands of people came to dance and FLIP OUT and go NUTS and get HOT n' get COLD n' take it to the BRIDGE, this that and everything, and then they did it all again. Did you see that shit? That was the buckest and wildest funeral that anyone ever did.

Can you imagine, like you're sooooo fucking cool, that when you die...nobody is sad...but they all meet up and FLIP OUT to celebrate how fucking cool you were? They held his funeral at an Arena that was named after him, an arena that has an over 9000+ capacity. 

Man, imagine bein' so cool that your damn funeral is held in a sold out arena named after you? That's Ka-Razy.


Conclusion
  
Ya gotta live hard, you gotta live Ka-Razy, you gotta do the do, you gotta FLIP OUT, you gotta get in the the proverbial hot-tub, you gotta sweat, ha, you gotta jump over like 19 fucking cars and rap, you gotta do BACK FLIPS, you gotta get decked out in red n' white n' blue and jump the grand fucking canyon! 

What are you waitin' for? Get in the hot tub....get hot...start to mutate because it's so hot...let all the bacteria formin' and evolving around you in the tropical atoll of a hot-tub you are in do their thang...as you lie there getting hotter and hotter and then you yourself start to sweat n' evolve into a some kind of an Evel "Macho King" "Godfather of Soul" Knievel of Divine Ernestial proportions !!

Yeah.



End Note: (I wanted to put Elvis and Liberace up in here too, maybe some Dolemite, but a lot of the jokes would overlap....like I was gonna say like....

"Damn, you pablum pukin' middle-of-the-road clown...I bet you live your life eatin' bird food n' gluten free rice cakes and silly things like that! What kind of a punk is you? That fucking Elvis used to hollow out WHOLE LOAVES OF BREAD and slap a whole jar of peanut butter and a whole jar of jelly in there....and then that sunnavabitch would fill all the loaves of bread with POUNDS of bacon to flesh 'em out and then eat those sangwiches ALL DAY LAONG! That's a guy who knew how to fucking live! Holy SHIT! That's a dude who knew how to live..."

But I already did a peanut butter n' jelly paragraph in the James Brown section so it seemed redundant to have another butter n' jelly thing so I didn't do an Elvis section (which I feel shame for to leave Elvis out.))


Tuesday, February 10, 2015

The Retun of the King? The Building's Gonna be Lit. That Building's Gonna Be LIT !

Montreal Baseball Project president Warren Cromartie released a report today that on April 1st of 2015 none other than The Last Dragon of the Expos himself, Mr. Vladimir Guerrero, will be in Montreal for the first time in 12 years.

It is symbolically and literally...The Return of the King.

He's going to honored along with Timmy "Rock" Raines, Andres "Big Cat" Galarraga, Rusty "Le Grand Orange" Staub, Jacques Doucet, and Hall of Famer Andre "Hawk" Dawson at Montreal Baseball Project's gala on April 1st.

Now as everyone knows Montreal is hosting two exhibition games between the Jays and Reds at the Big O on the 3rd and 4th of April...that is two days after the date Vlad is confirmed to be in Montreal for the first time in 12 years.


The people at Evenko have to get him on the field, even if it is but for a moment, for at least one of the two exhibition games. You don't even understand how nuts people will go if Vlad steps on the field of Olympic Stadium once more...the fans, who've already bought 60K tickets for these games, and many are predicting a FULL HOUSE for BOTH GAMES...these fans will go absolutely MENTAL if Vlad shows up at either or both of these games. They will collectively FLIP OUT as a whole!

I guarantee if Vlad even steps onto the turf of Olympic Stadium for even ONE SECOND....fifty thousand people will totally FLIP OUT...and FLIP OUT HARD! Who me? I'll go nuts, man. Totally absolutely nuts, man. For real.

Vladimir, in Warren Cromartie's words is:

"When people think of the greatest All Stars in Expos history, the name of Vladimir Guerrero is always mentioned. His incredible talent made him one of the most feared hitters in all of baseball and one of the most exciting players to ever wear an Expos uniform" -(Cro)

Straight up.

Vladimir was one, if not the, most electrifying Expo to ever step up the plate to be friggin' great. People used to start standing and clapping and flippin' out just from him walking to the plate before he even did anything because they knew he was gonna smack the ball like a crazy man. He didn't even have a strike zone...he would hit any pitch, any where, any time, any how! He was a Wild Man, a complete and utter Wild Man.



People used to get PUMPED for Vlad, holy crap did they used to get pumped, they used to flip, completely FLIP. I'm telling you, 110%, if this guy even walks onto the field for the briefest of moments, the crowd will get Hella Pumped. He hasn't been in Montreal in over a decade and people wanna get pumped again, they feel it in their hearts and they feel it in their bones. They wanna GET pumped, they wanna BE pumped. Hey, people in Montreal? They were BORNED PUMPED. One Thousand Percent.

They gotta get him on the field on either April 3rd or on April 4th...they just got to. They have to. All the people who already have a massive case of Baseball Fever will thoroughly go absolutely WILD and CRAZY.


Conclusion

If they even get Vlad on the field for 0.00001 seconds...the Crowd'll FLIP OUT.

I'm not lying. They'll FLIP OUT. Seriously, They will literally FLIP OUT!


Ya.